Sommar 2015 i backspegeln

Allmänt / Permalink / 1


 
 
                          
                                                        Sommar anno 2015
 
 
Egentligen är det enkelt att sammanfatta sommaren: Regn regn o åter regn eller flytt, flytt o åter flytt. Beror i vilka cirklar man rör sig, de yttre eller det inre. Jag håller mig till det inre, mitt eget omlopp, mitt universum. Flytten blev en pärs men nu när jag landat är det det bästa jag gjort på länge. Under de regniga dagarna på min semester läste jag om boken " Gift from the sea" av Anne Morrow Lindbergh.
Jag köpte den i Santa Monica 1986, men var då alldeles för ung och oerfaren för att boken skulle ge mig mening. Nu dök den upp när jag packade upp gamla lådor från vinden (som var ouppackade från förra flytten). Det är nu den ger mig mening!
Boken handlar om att utvecklas som kvinna. Eller som författaren själv uttrycker sig. " A woman must come of age by herself - she must find her true center alone". Läs den!  Barnen reser iväg till olika Medelhavsöar och jag blir ensam kvar, ensam hemma. Första kvällen lotsar Lavendelgrannen mig igenom med rosa bubbel och smørebrød.  Sen när jag hittat hem till mitt nya hem så har jag skolats in i ensamhetens vecka. Jag producerar en dikt som förhoppningsvis kommer att vara med i en bok, mer om det längre fram. Snart dax igen för en förlagsrunda den här gången tänker jag skicka in dikter som jag har liggande i marinad.  Just som jag jag börjar skriva på det här inlägget om att sommar 2015 är slut innan den ens börjat så kommer solen och värmen. Så gott folk ge aldrig upp, det vänder alltid.
 
 
#1 - - Tove Lindgren:

Hejsan,
Jag heter Tove Lindgren och jobbar med ett företag som hjälper bloggare att få betalt för att skriva valfria inlägg inom passande ämnen.
Om du kan tänka dig att skriva ett inlägg mot betalning så får du gärna maila mig på [email protected] så kan jag skicka mer information.
(Även ni andra som driver bloggar är välkomna att kontakta oss).
Åldersgräns 16 år.
Mvh, Tove

Till top