Old Town

Allmänt / Permalink / 0




Dubbelt upp av allt, nu går flyttlasset från City till Old Town. 
Jag måste skiljas från min favoritvåning, formad som ett U. Istället flyttar jag till bokstaven O. Till vintage, fågelsång och sommarteatern som granne. Under en längre tid har jag gått och önskat mig en trädgård, ni vet en sån man kan sitta i, en sån avslappnat skön , där man kan slå sig ner i en vrå med en kopp i hand. Jag köpte boken Paradiset av Sanna Töringe, med just sådana trädgårdsplatser att drömma om, placerade den i köksfönstret. Sen blev den liggande där...Inte förrän jag lagt på luren, efter samtalet med erbjudandet om ett nytt boende med trädgård, som det slog mig: Jag har blivit bönhörd! Jag kramade om boken i fönstret. Några dagar senare ger jag Fleur boken i gåva, med hopp om att hon ska hitta sitt eget lilla Paradis. 

Till top